Парламентський розподіл бюджету у моделі студентів

В сам текст логотоп слева

кафедра політології НаУКМА
вул. Волоська, 8/5,
4 корпус НаУКМА, кім. 221
Київ, Україна
тел.: (044) 425
6048

ПРЕС-РЕЛІЗ

 

Контакти:
Людмила Зубрицька,
кандидат політичних наук, доцент
тел.: (044) 425-60-48

 

ПАРЛАМЕНТСЬКИЙ РОЗПОДІЛ БЮДЖЕТУ У МОДЕЛІ СТУДЕНТІВ

24 січня 2017 року у Києво-Могилянській Академії на першому занятті з нової політологічної дисципліни «Теорія ігор» студенти моделювали ситуацію внесення пропозицій парламентом щодо розподілу державного бюджету.

На початку першого семінарського заняття викладач дисципліни Людмила Зубрицька оголосила правила рольової гри та розподілила учасників. Студенти були поділені на чотири політичні фракції з різною кількістю депутатів.

Завданням кожної з чотирьох фракцій, за умовами рольової гри, було внесення пропозицій щодо розподілу бюджету за варіантами: 1) покращення інфраструктури, 2) видача подарунків ветеранам війни, 3) встановлення пам’ятнику жертвам комуністичного режиму, 4) побудова торгового центру в історичній частині міста.

В ході модельної ситуації студенти зрозуміли, що кожна фракція зацікавлена у прийнятті свого проекту бюджету, тому частина політичних фракцій почала об’єднуватись у коаліцію. Новостворена коаліція з трьох фракцій скорегувала свої проекти, і запропонувала спільний проект розподілу державного бюджету.

Після презентації проектів між фракцією більшості та новоствореною коаліцією почалися дебати. Коаліцію обурив проект опонуючої фракції більшості, який передбачав побудову торгового центру в історичній частині міста, натомість фракція більшості закидала коаліції кулуарні домовленості та організацію у змові проти опонуючої фракції.

Голосування відбувались тричі, під час яких двічі рішення не було прийняте, і один раз фракція більшості намагалась зірвати голосування. Рішення було прийняте під час третього голосування.

У результаті рольової гри переміг проект державного бюджету, який запропонувала коаліція з трьох політичних фракцій, депутати яких скорегували свої проекти за відсотковим розподілом.

Після завершення рольової гри частина студентів, що представляли фракцію більшості, обурились, що результати були нечесними через те, що три фракції об’єднались для досягнення спільних цілей у коаліцію. На ці закиди викладачка дисципліни слушно зауважила, що студенти моделювали ситуацію як депутати, а це значить, що рішення може бути прийняте не лише у сесійній залі, але й у кулуарах.

Під час навчання студенти кафедри політології мають змогу брати участь у різних рольових іграх, залежно від навчальної дисципліни. Цього року студенти-політологи четвертого курсу брали участь у рольових іграх з дисциплін «Правові системи сучасності» та «Політологічна теорія держави». Тепер така можливість з’явилась і на новоствореному курсі «Теорія ігор».

 

Автор: студентка кафедри політології НаУКМА Олеся Зенталь