ПУБЛІЧНИЙ ЛЕКТОРІЙ

 

Публічний лекторій – це проект Інституту громадянської освіти, метою якого громадянська, політична, професійна та соціальна освіта громадян. Формат передбачає курс лекцій, де під час живої дискусії слухачі та слухачки мають можливість долучитися до обговорення важливих суспільно-політичних тем, послухати розповіді та професійні поради лекторів, що долучаються до проекту. Більша частина лекцій проводяться в стінах Києво-Могилянської академії, але це не означає, що заходи не можна відвідувати людям не з КМА лекторій на те й “публічний”, аби на нього могли приходити всі зацікавлені особи1. Отож, якщо Ви читаєте цей текст запрошуємо і Вас на публічні лекції Інституту!:)

1 – за умови реєстрації у Гугл-формі відповідної лекції

Дізнатися про нові заплановані лекції Ви можете на нашій Facebook сторінці, на каналі Telegram, або ж тут на сайті у новинній секції !


 НЕЩОДАВНО ПРОВЕДЕНІ ЛЕКЦІЇ

25 лютого 2020 в НаУКМА відбулась лекція аналітика даних «ЧЕСНО» Антона Кривко✅

На лекції, перш за все, Антон уточнив правильну назву того чим займається, а саме, що він – журналіст даних0️⃣1️⃣1️⃣0️⃣1️⃣

Журналістика даних – унікальна і нова галузь на українському ринку праці, що поєднує в собі «непоєднувані» галузі – IT, журналістику та подеколи навіть й соціологію!

Але лекція пана Антона це було не те, що ви бачите з розряду «поспілкуватися про все на світі», «про життя» і т.д., ні, це був справжній семінар-практикум з журналістики даних від експерта, який починав вивчати data science ще коли вчився на третьому курсі політології в Могилянці. До речі, завдяки зусиллям пана Антона у 2016 році була створена веб-сторінка кафедри: https://political-science.ukma.edu.ua (на яку, на-жаль, майже ніхто не заходить, бо сайти у 2020 році вважаються своєрідним рудиментом минулого)

Антон Кривко поділився зі студентами та студентками деякими цікавими випадками використання журналістики даних у поєднанні з іншими «айті-штучками»:

 • У виданні «Тексти» нейромережі навчили досліджувати російську текстову та аудіовізуальну пропаганду проти України та щотижнево виявляти фейки

 Портал відкритих даних України. Саме на даних з цього сайту Антон Кривко показав аудиторії як обробляти невеликі обсяги даних програмою Excel (на прикладі відкритих даних про реєстрацію транспортних засобів), а також як працювати в Екселі для того щоб створювати різноманітні діаграми та інфографіки, тобто як візуалізувати дані

 • Сайт – «Електоральна пам‘ять», де візуалізують всі дані з сайту ЦВК

 • У вільному доступі викладена книга «The Data Journalism Handbook» у разі якщо ви серйозно хотіли б поринути у data-світ

 

⛏Лектор назвав три основні інструменти, які активно використовує у своїй роботі:

 ⁃ Google таблиці;

 ⁃ Tabula (витягує дані з .pdf файлів);

 ⁃ OpenRefine.

Чому журналістика даних – це круто?

 • Вміння працювати з інформацією, в особливості в умовах українського ринку – цінний «скіл»;

 • Такі вакансії достатньо щедро оплачуються;

 • За бажання – можна навіть отримати популярність в медіа;

 • Ви постійно вичаєте щось нове, а не стоїте на місці.

З усіх питань можете турбувати лектора листами на його поштову адресу:

anton.kryvko@gmail.com 

Підписуйтесь на канал Антона Кривко в Telegram, де ви зможете дізнатись щось нове для себе про журналістику даних в Україні! 

https://t.me/datajournalisminukraine

Дякуємо панові Антону за таку цікаву та практичну лекцію, яку навіть складно лекцією назвати, адже це був повноцінний практикум з царини data jornalism’у

 


 

   

     10 лютого 2020 року Інститутом громадянської освіти було проведено лекцію телеведучої, акторки та моделі Василіси Фролової, яка розповіла аудиторії про різні телевізійні формати, починаючи від розважального і закінчуючи політичним. Також пані Фролова детальніше розказала про внутрішню кухню на телебаченні, своє життя до та після ТБ, а також дала слухачам декілька важливих порад: вигадувати нове та своє, не піддаватись на різного роду маніпуляції і завжди бути обережними подаючи будь-яку інформацію та не “брати на себе чиїсь слова”.


   27 січня 2020 року було проведено лекцію випускника Могилянки, копірайтера та журналіста Стаса Соколова на тему копірайтингу новин. Пан Соколов розповів слухачам про різницю між hard news та soft news, про формулу написання новин та взагалі про роботу на “новинних стрічках”, а також дав деякі важливі поради: писати правдиво та завжди робити факт-чек того, що читаєте та про що пишете, писати зрозуміло (не “факт-чек”, а “перевірка фактів”, до прикладу), і звісно ж писати цікаво, бо як буде не цікаво – то й не будуть Вас читати:)


   4 листопада відбулась лекція американського політичного консультанта та політтехнолога Джейсона Джей Смарта на тему “Роль “Big Data” у виборчих кампаніях. Захід відбувся англійською мовою. Окрім, власне, використання “великих масивів даних” аналітичними центрами і політиками, експерт також розповів про феномен «мікротаргетингу», тобто пошуку специфічних повідомлень для залучення конкретних людей, і в результаті створення їх психологічного портрету, що буде корисним для подальшого залучення громадськості у політичний процес експерт також розповів про свій досвід роботи з сенатором Джоном Маккейном, про роботу під час виборчої кампанії Теда Круза та про свій проект, яким займається зараз – неурядову організацію «For a Free Ukraine» («За вільну Україну»).